tirsdag den 26. januar 2016

En lille opdatering.


Jeg vil for evigt og altid være taknemmelig for, at jeg overhovedet har muligheden for at få en invalidebil. Jeg føler virkelig med alle dem, som hver evig eneste dag, er tvunget til at bruge handicapkørsel.

Det er sindssygt – og hvis det ikke var fordi, jeg havde en ny bil i sigte i nærmeste fremtid, så tror jeg, at jeg skulle bruge mere end al min energi på overhovedet at se noget positivt i noget som helst…

Jeg blev anbefalet en el-scooter, som jeg har fået,





Uddrag fra færelselsloven



§2 StK 1 nr. 13
Motordrevet køretøj der er forsynet med motor som drivkraft. For kørestol som er konstrueret til en hastighed af højst 15 km i timen og kun med væsentlig konstruktiv forandring kan ændres til større hastighed.

Gælder bestemmelserne om cykel, hvor intet andet er bestemt.

Motorkøretøj, traktor, motorredskab og knallert.
 § 11.
Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den der føre barnevogn eller trækvogn. Den der skubber en kørestol, trækker en cykel eller knallert anses ligeledes som gående.

§12
Slutter optog skal vidt mulig færdes på rabat, dog ikke midterrabat eller på kørebanens højre side i færdselsretningen.

Børn i grupper med højst med to ved siden af hinanden skal om muligt benytter fortog, gangsti Optog som i lygtetændingstiden benytter rabat, kørebane eller cykelsti skal forend med vejens midte medføre mindst en lygte, der viser hvidt eller gult lys fremad og bagtil mindst en lygte, som viser rødt lys bagud



§13 Invalid der selv føre kørestol, må hvis der køres med almindelig ganghastighed benytte fortog, gangsti eller rabatten samt fodgængerfelt og som and se som gående.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar