onsdag den 24. maj 2017

Så kom min nye handicapbil i hus



Efter 3  år kæmp, men hvad der høre med er min nye handicapbil i hus det blev en Ford Transit Costum 2,0 EcoBlue diesel-udgaver med automat gear og håndbetjening af speeder og bremser samt lift..

Men ikke en kopi af det system, som længe har været standard i en Mercedes-Benz Sprinter –

men Fords eget system som er en traditionel automatkasse, der bygges af Ford i USA.
Automatgearet er langsommere end dobbeltkobling.
Jeg så gerne, at det havde været en dobbelt-koblings gearkasse som i Fords personbiler


Når bare trafiksikkerheden forbedres – så må fabrikkerne kalde deres systemer, hvad de vil.

Jeg blev i første omgang bevilget en Mercedes sprinter, men da Ford kom, med deres her i foråret med automatgear, lave man aftalen om til Ford, da den jo blev billigst egne bil når vi snarker om de store biller /bus.



Jeg var meget ked af at det blev Ford for jeg havde hørt meget om deres automatgear i deres gamle modeller og jeg selv har oplevet det, men jeg må sige at det, overraskelse mig meget.

Jeg har i gennem tiden kørt mange biller med automatgear, store og små biler, deres skift er meget blødt, samt skift rimligt hurtig, og virker stabilt



Det er faktisk utroligt behageligt at arbejde med gearskiftet med den manual, skifte-kontakterne som sidder på gearstangen – plus for op i gear, minus for ned i gear.

Køre godt. og der er mange gode funktioner, som man som kan havde glæde af, så på den tekniske side se jeg ikke de store problemer som

Fords sidevinds-system, som nu bliver annonceret så kraftigt, fungerer med hastigheder over 50 km/t. For anvender sensorer, som sender impulser 100 gange i sekundet – og hvis faren med sidevind opstår, kan systemet reagerer indenfor 200 millisekunder.

Ekstra plus er det også, at det nødbremsesystem, som Ford dengang i sommeren 2016 også præsenterede, også er klar på biler her i foråret.

Men ser vi på sikkerheden kan Ford med Transit Custom og to tons modellerne byde på samme           -sikkerhedsudstyr som på de dyreste personbiler i Fords flåde.

Dene køre godt med i tæt trafik

>Jeg har altid været lidt uvenner med den venstre hjulkasse, når man kørte Ford Transit.
men ikke mere at kunne leve med det.



infoskærmen for  er meget lille – næsten for lille til at køre både bil og se på skærmen samtidig.
Det skal skifte til en 2 din radio med en skærm der er til at se på- grundet sikkerheden
i stil med det her
.

Vi har kørt 3500km på en måned, efter vi har fået den


Ingen kommentarer:

Send en kommentar